Tuesday, February 15, 2011

SELAMAT HARI KEKASIH



"YA ALLAH SEJAHTERAKANLAH JASAD KEKASIHMU DAN KEKASIHKU..YA ALLAH JIKA ENGKAU MEMBERI CUTI KEPADA MUSUHMU DAN MUSUHKU ABU JAHAL SETIAP HARI ISNIN DI DALAM NERAKA KERANA DIA MERAIKAN HARI KELAHIRAN KEKASIHMU DAN KEKASIHKU DENGAN MEYEMBELIH 100 EKOR UNTA..APA PULA HAK KAMI SEBAGAI UMAT MUHAMMAD YANG BERUSAHA MENGIKUTI SEGALA SUNNAHMU DAN SUNNAH KEKASIHMU WALAUPUN MEMANG TERDAPAT BANYAK CACAT CELA KAMI DALAM MELAKSANKANNYA..YA ALLAH,SESUNGGUHNYA ENGKAULAH ALLAH TUHAN YANG MAHA PENGASIH DAN PENYAYANG LAGI MAHA PENGAMPUN"

dari Anas bin Malik r.a,katanya Rasulullah s.a.w bersabda " tidak sempurna iman sesorang sebelum dia mncintaiku melebihi dari cintanya kpd anak2nya,bapaknya dan manusia keseluruhannya"
-H.R Muslim

"Katakanlah:jika bapa bapamu,anak anakmu,saudara saudaramu,isteri isterimu,kaum kerabatmu,harta benda yg kamu usahakan dalam perniagaan yang kamu takut kerugiannya serta tempat kediaman yang kamu suka (semuanya itu) lebih kamu cintai daripada ALLAH dan RasulNYA dan berjuang di jalan ALLAH, maka tunggulah Olehmu sehingga ALLAH mendatangkan perintahNYA(seksaanNYA) kepadamu. Dan ALLAH tidak menunjukkan kaum yang fasiq itu"
(At-TAUBAH-ayat 24)

Sejahteralah jasad mu ya Rasulullah setelah melalui hari harimu yang meletih dan memenatkan disebabkan kami..
Sejahteralah jasad mu ya Rasulullah dapat berehat setelah perutmu diikat dengan batu kerana kelaparan disebabkan kami..
Sejahteralah jasad mu ya Rasulullah yang dilemparkan batu sehinnga terluka disebabkan kami..
Sejahteralah jasad mu ya Rasulullah yang dipukul sehigga patah gigi dan berdarah dahi,lalu engkau tahan darah bersih yg mengalir itu dengan tanganmu dari menitis ke bumisebagai rahmat bagi mereka dan kami daripada mendapat kemurkaan ALLAH disebabkan kami..
Sejahteralah jasad mu ya Rasulullah yang bengkak kakimu kerana pengabdian kepada ALLAH disebabkan kami..

Demi ibu dan ayahku ya Rasulullah,betapa mulianya kehidupan dan kewafatanmu..Allah tidak akan merasakan kewafatan bagimu buat kali kedua,jika tangisan ini bermanfaat bagimu,nescaya kami biarkan air mata ini terus mengalir untukmu..tetapi tiada tempat mengadu melainkan ALLAH.. kita milik ALLAH dan kepadaNYA kita kembali. Engkau telah tunaikan risalah dan sampaikan amanah serta telah tinggalkan kami di atas jalan yg bersih.. ingatlah kami di sisi Tuhanmu ya Rasulullah..

**ADAKAH PERPINDAHAN KEPADA TUHAN YANG MERINDUKAN BAGINDA ITU SATU KEMATIAN WAHAI ORANG2 BERAKAL????
KETAHUILAH SAUDARAKU,ITULAH SEBENARNYA KEHIDUPAN IAITU PERPINDAHAN KEPADA ALLAH YANG MAHA HIDUP..
KEWAFATAN RASULULLAH ADALAH SATU KEHIDUPAN..

"sesungguhnya ALLAH dan para malaikat sentiasa berselawat keatas nabi..hai orang orang beriman,berselawat dan ucapkan salam kepadanya"
-al ahzab:ayat 56-

sabda nabi "sesiapa yg berselawat keatasku dengan satu selawat,nescaya ALLAH akan berselawat keatasnya dengan 10 selawat"

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails