Wednesday, December 7, 2011

Kata-kata renungan dari Salahuddin Al-Ayyubi:

1- Saya meminta KEKUATAN dan Allah memberi saya KESULITAN untuk membuatkan saya KUAT.
2- Saya bertanya tentang KEBIJAKSANAAN dan Allah memberikan saya MASALAH untuk DISELESAIKAN.
3- Saya meminta untuk KEMAKMURAN dan Allah memberikan saya FAKULTI dan TENAGA untuk BEKERJA.
4- Saya meminta KEBERANIAN dan Dia memberi saya BAHAYA untuk DIATASI.
5- Saya meminta CINTA dan Dia memberi saya orang-orang yang BERMASALAH untuk DIBANTU.
6- Saya meminta NIKMAT dan Dia memberikan saya PELUANG.
7- Saya TIDAK MINTA apa-apa untuk DIRI SAYA, tetapi saya MENERIMA semua yang saya PERLUKAN. 

"Hadiah yang berharga adalah nasihat yang baik" -

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
semenjak dua menjak ni, dalam mood kurang sihat dan kurang baik.. banyak kerja perlu diselesaikan.. tetiba batuk dan selsema...  ujian Allah.. tetiba rindu kat seseorang..teringat kenangan berjuang bersama untuk jadi baik dan beriman.. ujian Allah.. orang yang kita rindu seperti tidak memahami apa yang kita rasa, hurm.. maka diharungi hidup ini dengan linangan air mata dan hati yang menangis.. ujian Allah.. 

sentiasa berdoa diberikan hati yang baru seperti orang yang saya rindu tu... beliau memang sahabat yang baik [bila lihat mengingatkan kita kepada akhirat].. saya sayang dia.. tetapi saya tak berani cakap, sebab saya tidak cukup beriman macam dia.. dalam tulisan beliau menyebut.. sahabat dia adalah yang beriman kepada ALLAH.. tetapi saya rasa saya rapuh sangat.. bila diuji, sangat rapuh.. mudah mengalah dan rebah.. ya Allah.. 
saya tidak pandai menyimpan perasaan ini, kalau apa yang saya rasa..saya bagitahu dia.. tetapi seperti dia tidak ada apa perasaan.. saya tak berani nak cakap yang saya sayang kan dia... tetapi takut disalah ertikan.. 


ya Rabb, tunjukkanku jalan.. ya Allah.. sampaikan rasa sayang dan rindu ini kepadanya.. (T_T)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails