Tuesday, March 12, 2013

advices from my superb supervisor

Bismillahirrahmanirrahim,
sekadar perkongsian, semoga bermanfaat dan memberikan semangat untuk kita menjadi muslim yang lebih baik dari semalam. Ameen3x.
 
nasihat daripada penyelia (bagi saya, dia seorang yang sangat-sangat positif dalam apa jua keadaan):

 -jika kita bersama orang yang positif, kita akan positif. jika kita bersama dengan orang yang negatif, kita akan negatif juga.

-dalam melakukan kerja apapun, kata kuncinya FOKUS/KHUSYUK.tak dapat datangkan fokus, cuba datangkan fokus, insya Allah semua akan berjaya.

-percaya pada diri sendiri. lakukan mana yang sesuai dengan kemampuan sebagai seorang pelajar perempuan.

-niatkan apa yang dibuat ini adalah untuk Agama, bangsa, negara dan keluarga. Apapun buat untuk mak ayah. balas jasa mereka yang tidak pernah harapkan apa-apa balasan.

-penuhkan masa yang diberikan Allah dengan mengejar cita-cita dan ilmu yang bermanfaat.

-masa 1 jam sebelum subuh adalah masa untuk kita bangun, bukan masih dikamar tidur. masa untuk mendekatkkan diri kepada Allah [solat tahajud, baca Al-quran, dll]. mungkin kita tidak mampu untuk istiqamah perkara-perkara sunat yang lain seperti puasa isnin khamis. paling tidak cuba istiqamah untuk berpagi-pagi. [mujahadah!]

-dan banyak lagi, biarlah saya simpan buat penguat semangat sendiri.. biarkan diri yang berkata ini melakukan apa yang dikatakan.

-LIFE MUST BE GO ON before ITS TIME UP!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails