Tuesday, January 10, 2012

rintihanku.. tetapkan hatiku dalam iman yang hakiki..

Dengan nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang

"Ya Tuhanku,kurniakanlah aku dua mata yang suka menitiskan air mata, sebelum datangnya saat di mana dua mata ini menitiskan darah dan gigi-gigi menjadi bara..

Ya Allah..
Aku tak punyai bahasa yang indah untuk digunakan ketika bermunajat ke hadratMu.. Susunan bahasaku sekadar ucapan biasa yang lahir dari hati yang kotor ini dan terucap di bibir.

Ya Allah..
Meskipun begitu,aku tetap berharap agar Kau mendengar rintihan hati ini.. Sesungguhnya Engkau Maha Mendengar setiap rintihan hamba-hambaMu ini sama ada dizahirkan ataupun tidak.

Ya Allah..
Telah aku terumbang-ambing di lautan kesepian tatkala diri ini benar-benar berjauhan dariMu. Telah aku harungi hari-hariku dalam kegelapan tanpa petunjuk dariMu. Hari ini, saat ini.. tiba-tiba hati ini terlalu rindu untuk bertemu denganMu.. Diri ini terlalu mendamba kasih sayang dan pimpinan dariMu Ya Rahman. Dosa-dosa yang ku lakukan semalam telah menghitamkan hati ini, hingga payah bagi nur hidayahMu untuk menyelinap masuk walau seketika. Hati ini sesungguhnya telah ternoda oleh dosa-dosa semalam. Maka dengan itu Ya Allah.. kurniakanlah aku sekeping hati yang baru sekiranya hati yang kau berikan itu sudah rosak. Berilah daku hati yang sentiasa mengingatimu, yang cepat tersentuh tatkala mendengar kalimahmu.
Ya Allah,aku merindui syahid di jalanmu.. aku ingin kembali padaMu dengan hati yang bersih.. membawa bersama kuntuman cinta untukku hadiahkan padaMu
amiiin… ya rahman.


nota:

kadang-kadang diri ini tidak mengerti akan perihal hati ini,
kadang-kadang mampu serta kuat dan merasa tenang menempuh kehidupan ini,
kadang-kadang lemah dan gundah sahaja dan ingin lepaskan semuanya,
mahu pergi jauh dan mencari ketenangan jiwa, 
bagaimana nak cerita tentang hati ini... 
kepada siapa.. mungkin dicerita nanti akan dipinggirkan
akan dikatakan gila atau tidak waras..

bagaimana ya Allah.. 
kepadaMu air mata ku tumpah segalanya, 
akan kehinaan diri ini, kegagalan diri ini mengawal nafsu diri... 

Ya Rabb, tundukkanlah nafsu dalam diriku ini 
agar daku tidak berkeinginan pada kasih sayang manusia dan dunia.. 
cinta manusia hanya bermusim dan sementara,

ya Rabb, tambahkan cintaku hanya kepadaMu.. 
lepaskanlah cinta dunia yang melilit dan mencengkam hatiku ini..
Ya Rahman, Ya Rahim.. Engkau yang menjadi sandaran cintaKu..



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails